2009. szeptember 26., szombat

Első napom....

KÉPGALÉRIA

Első napom eléggé felemás volt. Az első fele, kb. délig nagyon rossz volt. Felkeltem, felöltöztem, elmajszoltam egy hozott reggelit, aztán felkészültem mindennel. internetet keresni, venni dolgokat, tudjátok… amit egy új helyen szoktak az emberek. Nagyon sok cuccot akartam magammal vinni, és nagyon nehéz volt. Ezek után kimentem. Kint embertelenül meleg van. most hatkor már nem süt a nap, de ömlik rólam a víz és 30 fölött van a hőmérséklet.

Szóval sétafikáltam kb. 10 percet miután meguntam és visszamentem. Gondoltam kérdezek pár dolgot az ott lévőktől. Hát nem sikerült. Arabul Én nem tudok, azért jöttem ide, hogy megtanuljak, és gondoltam így az elején nem lesz semmi gond abból hogyha használok egy kis angolt. No, igen… csakhogy itt nem beszélnek mást csak arabot. Fasza volt, elhihetitek. Kicsit el is ment a kedvem az egésztől… olyan rohadtul éreztem magam. Mintha bevarrták volna szám és nem tudom elmondani a gondom-bajom. mert ha mondom is az nem ér sokat.

Aztán feltűnt, hogy tele vagyunk fekákkal. Komolyan. Én vagyok az egyetlen fehér ember… baromi vicces. Mondjuk meg kell említenem, hogy nagyon rendesek és a maguk módján nagyon barátságosak, segítőkészek, de Afrika szívébe a francia jutott el, nem pedig az angol…

Találkoztam Abu Bakr-rel aki nagyon rendes volt, elvezényelt engem a buszig, megmutatott egy csomó mindent. Törte az angolt rendesen.

Bent ülünk a buszban amikor látom hogy hoppá jön két fehér ember. Látszott rajtuk hogy igazi európai tagok, akik akklimatizálódtak. Papucs, rövidnadrág, poló, rayban. Nah rögtön rájuk akaszkodtam, és beszéltek angolul. Orvos hallgatok, hamarosan mennek haza de addig még lehúzom őket infóval. Kajáltunk. A kaja isteni volt. Rizs van nagyon sok… mazsolával, meg tésztával. nekem ízlett, de önmagában enni undorító… nem tudom az arabok hogy nem fulladnak bele. Volt bárány meg bárány. Nah az egyik bárányból kértem. Ilyen cuccban úszott és répával meg főtt krumplival volt. Fel voltam készülve a legrosszabbra, de azt nem hittem volna hogy ennyire pofára fogok esni. Ugyanis a bárány omlós volt, bevettem a számba és elszopogattam mint egy darab vajat. Durván finom volt. Vettem almát, pitát, görög salit, meg vizet, meg mangolét, meg fanta burtuqált. Mivel nem voltam reggelizni, ezért a jegyemet beváltottam két vízre. Jól fog jönni.

Apropó víz, a csapvízre már tegnap este ráfanyalodtam annyira szomjaztam, de semmi probléma nincs vele. Nincs gyomorrontásom, semmi. Sőt a közös részen még van egy cucc ami hűti is, és jéghideg vizet belőle szlopálni. Nagyon jó.

kaja után megcsináltam az internetet, de csak a közös szobából lehet, és nagyon lassú, viszont eléggé stabil. Sok mindent nem lehet vele csinálni, de majd megoldomJ. Ez is érdekes, mert csak kóddal lehet felmászni, nah Én nem voltam rest addig cseszegetni Abu-t amíg meg nem adta a kódját. És Sajnos időlimites… 1 óra után ledob, és újra fel kell másznom… kellemetlen.

Most jöjjön a szobám. Hát nem európai. A 10. emelet vagyok, csótányt eddig csak elvétve láttam (igen, van…) de azt hittem hogy ezek nagyobbak. Nahh mindegy. van egy előterem ahol van egy mosdó, a másik oldalán pedig egy szekrénysor. Viszonylag új. Büdös van, a szekrényekben főleg, ezt majd valahogy orvoslom, addig még nem költözök be nagyon. Por van mindenütt, de hát ez van. A padlószőnyeg súlyosan szaros, nem igazán lépkedek rajta, nem hiszem hogy túl sokszor fogom takarítani, mert kb ívből tojik mindenki mindenre. Majd ha már nagyon igényem lesz erre akkor rászánom magam. Most a büdöset akarom eltávolítani, vagy inkább elnyomni… Utána meg jöhet egy kis portörlés.

A WC érdekes. Van 5 pottyantós-állós, de van egy vadi új angol WC szóval YEAHJ. WC papírt is kell vennem, mert el fog fogyni, és akkor majd valakinek a szakállával kell kitörölnöm.

A fürdő pedig ilyen kabinos. Fogok venni majd egy papucsot ami csak fürcsis papucs lesz, de ez még távolabb van.

Most voltam vacsorázni, megint nagyon jót ettem. kíváncsi fogok mikor fogok már hányni az ugyanolyan kajától. Visszafelé két taggal sétáltam, az egyik most végzett iszlám tudományok szakon, nagyon kedvesek voltak, megmutatták hol van a Markaz allugat (nyelvi központ).

Holnap majd veszem a fáradtságot és elmászok odáig. nem tudom mit írhatnék még, így most leliftezek a 10.ről és feltolom a blogra az írásomJ Kérdezni szabad.

7 megjegyzés:

  1. Zsuzsi :)
    Hali! énis olvasom mostmär, hogy milyen az élet a sivatagban :P vezesd szépen a blogodat ne ugy mint én :P Küldöm üdvüzletem a hideg sväjci földröl

    VálaszTörlés
  2. Nem semmi...
    Megkeményít majd a cucc rendesen.

    VálaszTörlés
  3. háát Escém Facsiga...
    arabul tuti meg fogsz tanulni!:D:D
    A szállásod meg tök jó. Gondolj csak az én szállásomra annak idején Milánóban. :D:D

    VálaszTörlés
  4. ha még így nem késő mondom, azon a vidéken arabul beszélnek :). Ahogy látom túl jó dolgod lesz....

    VálaszTörlés
  5. Szia Bééé!!!! Nincs netünk, se telónk még, ráadásul mindenhova busszal visznek, nem mehetünk sehova a sofőőr nélkül, ami jó, csak igy nem tudunk veled talizni!!! Nshalla suliban jövö vasárnap!!! Jó, hogy irtál sms-t reggel, remélem minden ok!
    Elvileg hnap délelőtt bemegyünk suliba, de itt sose lehet tudni, mindenki mást mond, és minden bokra, bokra, vagyis holnap, szóval szörnyü.
    Most megyek, mert egy tündéri szaudi csaj gépén vagyok, nincs pofám többet lógni a gépén.
    Elég fura minden, ja és megfáztam a légkonditól, borzasztó...
    Majd irj, mi van veled, hátha lesz netünk holnaptól, nem egyszerü itt az élet! Ren

    VálaszTörlés
  6. írtam Bálintnak smst, amire azt irta vissza h nemtudott jönni mert nem volt jo a net, nem működött a kódja, de holnap megpróbálja megoldani.
    kitartás nektek!

    VálaszTörlés
  7. Hajrá Bálint! Én Neked szurkolok:D

    VálaszTörlés